God mat och skön motion

Onsdagmorgon och jag börjar dagen med frukost framför Nyhetsmorgon. Nyss så va Lotta Skoglund som är vetenskapsjournalist på besök för att prata om hur olika livsmedelsbolag sponsrar forskning om olika bantningsmetoder. Det är ju kanske inte de skånska spannmålsbönderna som sponsrar forskning om att vi ska äta proteiner och fett och absolut inte pasta, ris, potatias och bröd.
Jag vet också att denna metod fungerar för att gå ner i vikt, jag har testat. Men vi behöver kolhydrater. Precis som bilen måste ha bränsle. Om man nu tvunget vill stödja köttindustrin så gör det bara under en kortare tid, annars blir vi dumma i huvudet.
När jag ändå håller på och kasta skit på olika bantningsmetoder så måste säga att leva på olika pulverdrycker och pulversoppor för att gå ner i vikt är helt vansinne. Att få i sig så lite energi att kroppen i princip bara håller sig vaken (naglar slutar växa, du tappar hår) är helt jävla sjukt. Jag har testat detta också.
Jag skulle inte prata skit om något om jag inte testat själv. Men jag har lärt mig att det finns ingen genväg till god hälsa. Jag är av den åsikten att träning varje dag i kombination med bra mat gör att vi mår bra. För mig är det inte viktigt att vara smal. Det är viktigt att må bra!
/Sångerskan
(för er som har tappat fästet helt så är, vad jag kallar, bra mat i stora drag -  hemlagad mat, inte så mycket socker - godis, läsk. Det är inte så svårt!)

Kommentarer
Postat av: Martina

Word!

2011-08-31 @ 11:16:48
URL: http://platina.webblogg,se/
Postat av: Svemicke

Intressant inlägg och mycket bra skrivet! Det jag nu undrar över är på vilket sätt vår intellektuella begåvning minskar av att vi äter kött. Eller missade jag något där?

2011-09-06 @ 04:24:23
URL: http://svemickedansband.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0