En helg fyra spelningar

Tidig fredagmorgon började med kall buss som snabbt blev varm och rullade mot Växjö. Första spelningen för helgen va hos P4 Kronoberg och programmet after work. Vi spelade 3 låtar, kastade pil, hängde och snackade. Kul!
Efter det rullade vi bort till Oléo. Roddade och fick god mat. Tyvärr inte så mycket folk, fick höra att Växjöborna inte går ut på fredagar, trist! Men Tack Christer för trevligt välkomnande!
Efter nerroddning så rullade vi en bit mot Skåne, stannade på en mack och blev polare med killen som jobbade där. Snygg och trevlig!
Vidare mot Skåne och Grevie. Vi hann se lite av klubbmästerskapet som Blåa Skor hade. De är så jädrans duktiga! Jag och Calle delade ut alla fina medaljer till paren som lyckades placera sig på pallen.
Snabbt upproddat, dusch, mat och lite torr-rep. Upp på scenen och vilket drag det blev! Ojojoj vilken kväll! Det är sånna kvällar som i lördags som gör det hela värt att åka hundratals mil i buss och lyfta astung utrustning. Tack till alla som i lördags gav oss all denna energi!
Direkt efter vi packat ner så började vi sakta och säkert köra mot Örebro i snöstormen som va. Oj vad det blåste och snöade! Men vi kom fram till Örebro hela, men aningen trötta. Lite snabb frukost/lunch innan jag skulle till Salong Unikt och träffa Angelica som gjorde en uppsättning på mig och sminkade mig för eftermiddagens spelning på Järntorget i Örebro. Tack för detta!
Kallt va det, och snöa gjorde det! Men det kom ju många glada människor som lyssnade, klappade och faktiskt dansade lite. Kul att se! Tack
(jag lånar bilden från Erik Pausson)

Efter detta så åkte jag hem i ilfart för att försöka få tillbaka känsel i tår och fingrar.
Klockan 18 hade vi i huset bjudit in till det årliga Glöggmys på måsvägen, mysigt och trevligt med många glada som kände julstämning, åt hemmagjorde praliner, saffranskaka och drack glögg. Mysigt kväll, nu börjar det liksom bli jul. Och jag älskar det!
/Sångerskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0