Dieselstopp

I söndags när vi va på väg hem från helgens spelningar i Varberg och Strömstad så va jag trött, sjuk och allmänt seg. Vi ville alla bara hem. Precis när vi passerat Karlstad så märker jag hur bussen börjar sacka, den bara dör. Fan. Dieselstopp. Hur kan jag glömma tanka? Varför räknar jag fel på 100 liter? (för er som inte vet så kan jag berätta att tankmätaren fungerar sällan på äldre bussar) Om det bara hade varit att vi skulle gå de 4 km fram och tillbaka för att hämta bränsle hade det väl varit lugnt. Men när man kör slut på bränsle i ett så här stort fordon så måste man in i motorn och pumpa ut luft som sitter i bränsleledningarna. Ett jobb som är lite bökigt och mindre kul. Så ut med tross och annat och in med Johan och Calle. Väl pumpade och klara så rullade vi vidare hem mot Örebro.
Jag konstaterar igen, när man spelar dansband är det så mycket mer man ska kunna än att bara spela!
/Sångerskan

Kommentarer
Postat av: Svemicke

Åh! Pumpa luft i dieselmotor! Mindre kul. Orsaken till varför jag väljer att köra linjebuss framför turistbuss. De som fiskar efter att köra turistbuss vet inte vad de snackar om! Skönt att bara ställa åbäket i garaget på kvällen och gå hem. Andra som städar och tankar. Skulle det mot förmodan inte vara tankat och man får bränslestopp så kommer det andra och sköter pumpandet. Man bara får en ny buss och kör vidare!

2010-11-16 @ 16:31:47
URL: http://svemickedansband.blogspot.com
Postat av: Svemicke

Kul inlägg dock! :)

2010-11-16 @ 16:32:35
URL: http://svemickedansband.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0