Att ha en manager

När vi va på Vemdalsforum så såg man tydligt band som hade sin manager med. Denna person presenterade bandet för arrangörer, bokare, tidingar, radio. Va med där det händer, supportade och peppade. En väldigt viktig sak när man är ett nytt band. Då slog det mig att detta är det ingen som har gjort för oss i Divine. Vi har fått väldigt bra jobb genom vårt bokningsbolag. Men det är ingen som har presenterat oss för branchen. Man inser nu att detta kunde varit en sådan skillnad om man hade haft det. Om vi hade haft en manager som jobbade för oss. Inte konstigt att jag slår knut på mig själv flera gånger om för att få ihop detta, och för att hinna med allt. Varför har jag varit så dum att inte skaffat oss en riktig manager? Men samtidigt är jag av den meningen att ska man få något gjort får man göra det själv. Och som min vän Christian Lindholm sa, så är det jäkligt bra att ha kontakterna själv och inte ha någon mellanhand. Men många gånger hade det varit så mycket lättare om jag hade fått lite vägledning.

Missförstå mig rätt, jag glad och stolt över att vi fixar detta!


/Sångerskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0