Min far sa till mig.

När jag va mindre va jag ofta arg på min pappa, jag förstod inte varför han va så hårt mot mig. Jag tyckte oftast att han va elak och orättvis. Jag har alltid behövt jobba för att få pengar eller saker, jag har sedan jag va liten behövt ta ansvar och klara mig själv. Han har aldrig tyckt det va ok att klaga över något, aldrig tyckt att jag skulle sitta framför TVn en hel dag och slöa, han har alltid sagt gör något av ditt liv. Han sa bland annat till mig:

Du kan inte sitta här hemma och tro att Bert Karlsson ska knacka på dörren och fråga om du vill ha ett skivkontrakt.

Just då va det inte så jäkla kul alltid, men idag tackar jag honom. Det är tack vare honom som jag har skinn på näsan, det är tack vare honom jag är som jag är idag. Utan hans kalla och hårda uppfostran hade jag inte varit den jag är idag. Ingenting kommer till mig gratis, jag har lärt mig att skapa min egen tur och lycka.


/Sångerskan








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0