Allsång

I torsdags va jag gästartist på allsången i Laxå. Jag måste erkänna att det kändes ganska coolt, till en början. Roligt att bli tillfrågad och verkligen klassas som artist! Men fy fan vad jag hatar att stå inför en publik och känna att det man framför inte är repat. Innan allsången började så körde vi igenom låtarna jag skulle sjunga en gång, men det känns ju sjukt orepat att göra så.
Jag är så glad att jag har mitt dansband, där det är repat och ordning. Det är en stabil grund som vi sen tillsammans exprimenterar med och utvecklar, men den trygga, repade grunden finns alltid där.
Efter ett sådant fråmträdande som i torsdags så är jag också glad att det är runt 60 låtar jag framför varje kväll, och inte fyra. Tråkigt att bara sjunga så lite.

Jag älskar att vara dansbandsångerska!



/Sångerskan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0