Du vet att du är dansbandsmusiker när:

- du äter korv på Statoil för tredje dagen på raken utan att tycka det är konstigt
- ackord som innehåller siffror betraktas som jazz
- du har två mobiler, En officiell och en .. ehh.. annan..
- du använder gaffatejp till julklapparna
- du har sett Olle Jönsson, Thorleif Torstensson och Henke i bara kalsongerna
- du har 57 mil till jobbet. Enkel resa.
- du vet var systembolaget, bankomat och nattöppna mackar ligger i varje samhälle
- du kan hela texten till "Ljud och värme", på norska
- du har numret till Svegs bilbärgning i din mobil
- köksskåpen är fulla av glas med texten "Luleå Stadshotell"
- det står Birka Paradise på alla dina badlakan
- du befinner dig i Vemdalen fast du inte kan åka skidor
- du av rutin besiktigar turnébussen kl 15.45 en fredag för att personalen inte ska bry sig om oljeläckaget
- du älskar ditt jobb!

Jag har lite till att jobba på..


Kommentarer
Postat av: Petra

Älskling, du prickar in gaaaanska många av ovanstående...

Fin du är på bilderna när ni spelade!

PUSS

2009-07-18 @ 11:21:39
Postat av: Lotten

Men jag har några som fattas.. Tack så mycket, det va en svettig kväll :)

2009-07-18 @ 12:06:23
Postat av: Anna Hertzman

Haha! Jag var i dansbandssvängen under en kort liten helg och kunde känna igen mig i en del av punkterna. Det är ett speciellt liv att leva...

2009-07-21 @ 21:27:56
URL: http://blogg.annahertzman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0