Att ta beslut

Som egenföretagare är det viktigt att kunna ta beslut. Det är riktigt viktigt. Tyvärr är jag riktigt dålig på det. Det roliga är att jag är sjukt bra på att ta beslut om större saker som att köpa buss, skriva på skivkontrakt och sånna saker. Det jag är dålig på är småsakerna. Som vilket lås jag ska ha på min nya ljuslåda som Pojkvännen så snällt bygger. Eller besluta om vi ska dra in vår egen tross och hänga lampor och backdrop i eller om vi ska använda det som finns på scenen sedan innan. Dessa småbesluten är jag riktigt dålig på. Och det har egentligen inte att bara att göra med bandet och mitt företagande. Överlag i livet är jag dålig på småbeslut. Vad vi ska äta till middag. Om vi ska äta middag. Om jag ska till gymmet eller ut och springa. Vilken film vi ska se, om vi ens ska se en film.
Detta går i perioder, vissa dagar är jag sämre än andra. Och ibland tycker jag synd om de personerna som lever runt mig. Förlåt!
Nu ska jag till gymmet. Eller ska jag ut och springa istället. Hmm.. Fan.
/Sångerskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0