Att - göra - lista

Jag ska nu erkänna en sak. Det är inte alla dagar jag är så strukturerad som jag önskar, eller får gjort så mycket som jag borde. Vissa dagar önskar jag att jag hade en chef som sa till mig att sluta facebooka på arbetstid, och istället gav mig klara arbetsinstruktioner. Eller en lärare som hade upprop, så att jag inte vissa dagar vände mig om för att sova en timme till.
Men jag har kommit på bästa lösningen på att få saker gjorda även de dagar som jag är lite ofokuserad. Jag skriver Att-göra-listor. Ordningen och struktur! Underbart!
Jag ska nu äta upp det mögliga korvbrödet jag har i min hand, och sätta mig på min cykel och cykla med solen i ögonen till Willys!
/Sångerskan

Kommentarer
Postat av: Svemicke

Facebooka? Så det har blivit ett verb nu? Jag som inte har kommit så långt i språkutvecklingen än att jag fattar att grym inte längre betyder elak utan bra. Annars var det ett kul och humoristiskt inlägg du skrev. Brukar tycka det är en liten uppiggande struktur att läsa dina små påhittigheter (oj, vad rött det blev under det ordet, det fanns visst inte) här. Man blir så glad och road av det du skriver. :-)

2011-03-12 @ 04:11:17
URL: http://svemickedansband.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0