Första grillningen

Ibland är är det ganska skönt att bo 50 mil från familjen, men ibland är det också lite extra jobbigt. Vi har som tradition att när den första det-känns-som-vår dagen kommer så grillar vi korv och sitter på trappan i solen. Den dagen va idag, och jag va inte där. Men min mamma tog en bild och skickade till mig

 


Typiskt min far att avbryta arbetet en liten kort stund för att grilla, också typiskt honom att ge hunden lika mycket korv som han själv äter. Typiskt Mette att sitta i solglasögon och frysa men vägra att ta på sig en jacka. Typiska mamma att ta bilden, så hon själv slipper att synas. Idag hade det varit skönt att vara i Skåne och äta korv.



/Sångerskan





Kommentarer
Postat av: Martina

aw vilken söt tradition!

2010-03-07 @ 10:34:55
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Lotten

Eller hur :)

2010-03-08 @ 18:38:29
URL: http://divinelotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0