Fredag!

Jag kommer ihåg känslan jag hade i magen på fredag morgon när jag jobbade på kontor. När jag jobbar 8.00-17-00, måndag-fredag, vilket faktiskt har sin charm! Den känslan lite att snart är det över, snart få man gå hem och ha fredagsmys och sen vara ledig i två dagar och kunna sova länge på morgonen. Den känslan kan jag sakna. Det har jag inte alls nu längre.
I stället så ställer jag i princip aldrig en väckarklocka längre. Jag sover så länge kroppen behöver sova. Det är underbart!

För ett år sedan en vanlig fredag så hade vi fredagsfrukost på tidningen där jag jobbade, jag avslutade veckans annonsförsäljning (fredag försökte man knyta ihop det man jobbat under veckan), vi fredagslunchade-vilket innebar snabb med väldigt trevlig lunch med ekonomitjejerna! Jag plockade i ordning allt material på kontoret (jag va inte bara annonssäljare, jag va assistent också) Gick med korrektur till kunder, lämnade tillbaka produkter som hade blivit fotograferade till nästa veckas tidningen. Prick 17 gick jag till friskis och körde ett jympa pass. Efter det en tur om hemköp sen hem för en lugn fredagkväll med matlagning och tidigt i säng.

Idag ser just denna fredagen ut så här:
Sova tills jag vaknade av mig själv, vilket va 9.23 i dag. Havregrynsgrötsfrukost. Tvätta lite, städa lite. Maila och jobba lite med Divine, förbereda helgens spelningar, få ihopa tider och människor. Nu blir det snart sen lunch. Efter det träning och en runda på stan för att hitta något snyggt att ha på mig på Bingolotto på söndag. Ikväll blir det fredagsmys på hög nivå!! Jag och Ida ska dricka vin och äta choklad. Och självklart se På Spåret. Det är lyx!


Tänkt så fort livet ändras. Det som va min vardag för ett år sedan är så långt i från min vardag i dag.



/Sångerskan



Kommentarer
Postat av: Martina

Åh, jag saknar också fredagskänsla. Nu är alla dagar som fredag, stackars oss! Heh.

2010-02-05 @ 20:43:48
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Lotten

Stackars oss! Haha

2010-02-06 @ 09:45:57
URL: http://divinelotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0