Årets Sångerska 2009?

Jag fick ett mycket trevligt mail häromdagen från Guldsladden där det stod att jag är nominerad till Årets Sångerska 2009. Dessutom så är Macke nominerad till Årets Trummis. Guldsladden är publikens pris till dansbandsbranchen. Så det är publiken som röstar fram vinnare. Detta gör man genom att gå in på www.guldsladden.se och följa anvisningarna.
Jag har aldrig varit nominerad till något tidigare. Det är så in i helsikes roligt att bli uppmärksammad för att man gör ett bra jobb!
Jag tycker också det är väldigt kul att detta priset har kommit till, härligt att se att det finns en hel del eldsjälar där ute. Bra jobbat tjejer!

Nu är vi spellediga i två helger innan det drar igång igen. Så denna helgen spenderar jag lugnt hemma i Örebro, gör en del pappersarbete för bandet och fixar lite sånt. Nästa helg ska jag passa på att åka till Skåne och träffa familj och vänner. För det blir nog inte tid över att åka dit innan jul.

Kan meddela att det rullar på bra med jobbet med skivan. Tänk den dagen man står med skivan i handen, tryckt och klar. Det kommer vara helt underbart. Bara nu när jag fick singeln för några veckor sedan tycket jag det kändes coolt!

Kan också berätta att förra helgen var vi och spelade i Örnsköldvik, så långt norrut har jag aldrig varit. Där fick vi bästa tänkbara bemötande. Klara direktiv om vad som gäller-speltider, ström, mat, loge, dusch. Underbart! Det är verkligen inte svårt för arrangörer att göra oss musiker nöjda. Vi fick dessutom så väldigt god mat, fisk!

Här är det regnt och storm utanför fönstret, det är riktigt höst. Finns det något bättre då än att sitta inne med tänka ljus och bara mysa? Tror inte det!


Tack för nomineringen, och glöm inte att rösta! ;)


/Sångerskan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0