Tack!

Det är tråkigt, så jäkla tråkigt att vi inte är kvar i Dansbandskampen. Men det är en tävling, och vårt första mål va att inte åka ut första programmet. Och det klarade vi med råge! Men jag erkänner det hade varit gött att vara med längre. Det är en konstig tomhet som infinner sig så här när man inser att det faktiskt är slut. Jaha. Det är över. Vad gör vi nu? Vi har levt i denna bubbla några månader nu och plötsligt är det över. Vi ska inte deppa för länge. Vi får lov att deppa denna veckan, tills nästa band åker ut.
Jag vill påpeka och informera om att vi är väldigt stolta över att allt som vi har presenterat i Dansbandskampen har vi gjort själva! Vi har arrat låtarna själva, stylat oss själva, kommit med alla idéer själva. Vi fem ÄR Pure Divine. Vi är inte styrda av några "pengapumpare" eller dansbandsrävar som varit i branschen i många år. Det är vi som gör detta!
Jag kan bli så förbannad på folk som tjatar om att vi inte har/visar ett sound. Det är väldigt svårt att på 4 program visa allt vad Pure Divine är. Vi är ett band som spelar både pop, rock, country och gör det dansant. Och jag tycker själv att vi har visat det så bra det bara går.
Vi är väldigt glada över att vi har fått vara med i Dansbandskampen över huvudtaget. Av 350 band är 7e bäst inte så dåligt! Vi har lärt oss otroligt mycket och det har varit skitkul att göra TV. Vi är så glada över alla som tror på oss och har följt och stöttat oss. Tack alla som röstat! Ni är bäst, och vi ser så fram emot att komma ut till dansbanorna och spela för er! Tack!
/Sångerskan

Kommentarer
Postat av: Svemicke

Först och främst vill jag uttrycka min ledsamhet över att ni inte längre är med i Dansbandskampen. Det fanns minst två bättre kandidater till utröstning än ni i lördags och jag tycker det är för jäv... ja, att den där fjanten Patrik fortfarande får vara med efter hans omogna uppträdande nu senast!



Sedan vill jag säga att det Du skrev om att det är ni fem som gör allting är det som fått mig att gilla er. I första programmet efter att jag hamnade fullständigt i extas efter att ha sett Elisa's och inte trodde att det kunde bli bättre så dök ni upp. "Vad är detta?" tänkte jag. "WOW!"



Men... Visserligen vet jag inte ifall jag borde ta åt mig, men eftersom jag också skrivit om att ni saknar ett eget sound (vilket kanske är ett lite väl generaliserande och felaktigt påstående) så vill jag berätta en sak för Dig/er.



Hemma i Skåne så sysslade jag en hel del med dansbandsmusik och gör så än. Nu roar jag mig med att skriva egna låtar samt arrangera om andra redan befintliga låtar mest för att jag tycker det är kul. Har, till skillnad från er, inga ambitioner om att komma någonstans med mitt musikaliska arbete. Hur som helst så anser jag att dansbandsbranschen består av både bra och dåliga dansband och jag vill inte att ni ska hamna under kategorin "dåligt".



Under min tid i radion hemma i Skåne så plågades jag av två band. Tänker inte nämna deras namn här i offentligheten, men de hade lokal anknytning till Malmöområdet.



Jag plågades av dem eftersom jag inte tyckte de var något att ha. Att spela in skiva efter skiva innehållande 14 spår varje gång med låtar som redan framförts bättre av andra band är inget som imponerar på mig. Att det sedan dessutom lät uselt är heller inget plus. Vill man komma längre än lokala tillställningar och få sålt skivor till fler än enbart "de närmast sörjande" så måste man vara kreativ.



Ni kom längre än vad de har gjort trots att de spelat ihop i 40 år. Ni har blivit rikskända och fått fyra chanser i statstelevisionen.



Dock har ni inte fått en chans. Chansen att komma med egna låtval och det är något jag kritiserat SVT för, men å andra sidan har inga andra band fått det heller.



Själv blev jag väldigt besviken på "Efterfest". Att jag skrev på er Facebokksida att jag tyckte det var spännande skrev jag mer för att jag inte trodde den skulle orsaka att ni blev utröstade. Det var inget spännande alls med den låten (alltså innan jag hörde den med er) och det klandrar jag inte er för utan SVT.



Jag tror på er. Annars hade jag inte ägnat så mycket utrymme åt era prestationer i bloggen. Jag skrev dessutom på Michael Nystås status på Facebook förra veckan att det finns fyra bra band i tävlingen: Ni, Elisa's, Wizex och Donnez. De andra kan åka hem redan nu.



Jag hävdar att Elisa's är tävlingens bästa band och det står jag för. De profilerade sig redan i första programmet och har sedan bara kört på. Visserligen fick de ett riktigt bottennapp förra veckan, men hämtade sig igen nu i lördags. Dessutom gjorde de (även om Thomas var av annan åsikt där) och Wizex de bästa framträdandena i lördags och det var svårt att överträffa det och ert låtval var verkligen orättvist.



Nu stundar skivsläpp (även på Spotify hoppas jag). Nu måste ni göra något extraordinärt och verkligen visa vem ni är, annars finns risken att ni försvinner ut som vatten i ett avlopp och får nöja er med spelningar i mindre skala och det vill inte jag! Jag vill ha mer av er! Jag tror och hoppas på er! Därför tycker jag att ni borde utnyttja skivan till att profilera er på ett riktigt bra sätt! Nu har ni dessutom mer tid på er. Det är publiken i slutändan som bestämmer och jag vill skriva en positiv recension om er skiva! :)



Lycka till!

2010-11-09 @ 00:41:47
URL: http://svemickeblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0