Det här med relationer.

Vi har alla väldigt många relationer, olika relationer till olika människor. Vad är det som bestämmer vilken relation som är vad? Är det folket runt omkring oss. Är det vi tillsammans i relationen. Vad händer om den ena personen har en uppfattning om relationen, medans den andre har en helt annan?
Var går egentligen gränsen mellan att vara väldigt nära vänner-att ha en nära vänskapsrelation och att ha en kärleksrelation till exempel? Vem drar gränsen. Går gränsen ungefär vid sex. För vem. Och varför?
Var ska gränsen dras kompisrealtion-arbetsrelation?
Borde vi i alla relationer stämma av, vart står vi, vart är vi på väg, vart vill vi!

Jag faschineras väldigt över hur människors verklighet kan se så olika ut. Hur olika två människor kan uppfatta en situation, och relation så olika. 

När jag funderar för mycket på sånt här, frågor som jag aldrig kommer kunna få ett klart svar på så får jag ont i kroppen, oftast i lederna. Jag måste verkligen ta reda på varför!


/Sångerskan


Kommentarer
Postat av: Martina

du får lusläsa awan ;)

2010-03-11 @ 08:02:55
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Lotten

Den boken har många svar!

2010-03-11 @ 09:23:00
URL: http://divinelotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0