Att åka kollektivt.

Sen olyckan som hände på juldagen (den storyn drar jag en annan dag) så har jag blivit tvungen att åka kollektivt, och det finns nog ingenting som jag hatar så mycket som att åka kollektivt. Jag vet, det är fel av mig. Det är ju bra för miljön, det är billigt, det är (enligt vissa, inte mig) smidigt. Jag tycker bara det tar lång tid, det är massa väntetid på tråkiga orter, det är ALLTID försenat och så vidare. Men det jobbigaste är ändå att jag måste passa tiden. Jag är bra på många saker, men på att passa tider är jag fruktansvärt dålig. Och kan framförallt inte bestämma själv när jag ska åka.

Jag och Calle hade en diskussion här om dagen då vi pratade om mitt kollektivåkande. Konversationen gick så här ungefär:
L: Fan vad jag verkligen hatar att åka kollektivt. Det är det värsta jag vet. Behöva passa tider och sitta nära folk som luktar äckligt och låter konstigt.
C: Nej, det är verkligen inte kul, bara omständigt och dyrt.
L: Ja, men precis! Om jag fick välja mellan att vara tvungen att åka kollektivt i två månader, eller bli fisen i nummen så hade jag lätt valt att bli fisen i munnen. Och du vet att jag har lite svårt för bajs och fisar och sånt.
(Calle funderar lite..)
C: Jag tror det hade varit värt att skjutsa dig precis vart du vill i två månader, om jag fick fisa dig i munnen.
L: Lätt, jag är på! Men det ska va en sån liten luktfri..
C: Aunää, det ska va en ordentlig!

Efter detta spårade samtalet ur något, vi kom in på ämnen som om man smakar eller luktar, ja, ni förstår.


Men Calle, jag skulle behöva skjuts till Vingåker i morgon. Ska vi säga 9.00 hos mig?



/Sångerskan




Kommentarer
Postat av: Martina

Man vänjer sig.



/äkta Hallsbergare

2010-02-02 @ 18:03:26
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Lotten

Jag vill inte vänja mig! Haha

2010-02-03 @ 20:22:54
URL: http://divinelotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0